19 Aralık 2014 Cuma

Baykuş Kurabiye


Son yılın modası baykuşlar,itiraf etmeliyimki bende bu figüre bayılıyorum :) Baykuşlar artık aklımıza gelebilecek her yerde aksesuarlar,kıyafetler...ve son olarak da kurabiyelerde :) Bende başta olmak üzere büyük küçük herkes bu tarife büyük ilgi gösterip beğenilince sizlerle de paylaşmak istedim.Ayrıca çocuklarınızın doğum günleri gibi organizasyonlarınızda da kullanılabilir olması açısından bir örnek olabilir...Gelelim tarifimize;

Malzemeler

1 paket margarin
1/2 su bardağı nişasta
1 su bardağı pudra şekeri
1,5 su bardağı un
1 kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı çekilmiş tuzsuz badem

Yapılışı

İlk önce oda sıcaklığında yumuşamış olan margarini ve pudra şekerini iyice birbirine karışacak şekilde yoğuruyoruz.Daha sonra diğer kuru malzemeleri (badem hariç) ekleyip yoğuruyoruz ve en son bademi ilave ediyoruz.Eğer hamurunuzda ele yapışan bir kıvam var ise biraz daha un ekleyip hamurunuzu toparlayabilirsiniz.

Not:Hamurunuzun yoğurma işlemi tamamlandıktan sonra 30 dk. kadar streçleyip buzdolabında bekletirseniz şekil olarak daha başarılı sonuçlar elde etmiş olursunuz.Bu arada ben içine badem koymadım sadece baykuşların burunlarında badem kullandım bilginize.(kızımın sade kurabiye kek vs. sevmesi sebebi ile) Sizinde evinizde bir minik varsa arada böyle munzur baykuşlar da çıkabiliyor şaşı gözler ya da uyuyan baykuşlar hatta bir kedi bile :)

1 yorum: